محصولات اورجینال
آپدیت روزانه
پرداخت آنلاین و دانلود آنی
ضمانت بازگشت وجه

لطفا جهت نمایش صحیح و دسترسی به منوها، با سیستم یا تبلت وارد شوید.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

در نوشتن رزومه های کاری حرفه ای نکاتی هست که باید به آن ها خوب توجه شود مثل تصاویر و کلمات کلیدی، همچنین باید از نوشتن برخی اطلاعات خودداری کرد.

چگونه رزومه کاری خوب و حرفه ای بنویسیم؟

رزومه شما (گاهی اوقات “CV” شما نامیده می شود) مهمترین ابزار برای درخواست کار است. مهم نیست که چقدر واجد شرایط هستید یا چقدر تجربه داشته اید – اگر رزومه شما ضعیف باشد یا نتوانید آن را بنویسید ، می توانید مشاغلی را که میخواهید پیدا کنید یا حتی مصاحبه کنید و از دست بدهید.

زمان گرفتن کار روی رزومه کاری بسیار مهم است ؛ اطلاعاتی در این بخش ارائه می شود تا برخی نکات در مورد چگونگی ایجاد رزومه خود به بهترین نحو ممکن را یاد بگیرید.

اصول صحیح نوشتن رزومه کاری خوب و حرفه ای

نوشتن رزومه کاری خوب و هدف رزومه:

رزومه شما یک ابزار بازاریابی است و این باید نشان دهد:

  • که شما مشغول به کار هستید.
  • چگونه کار و نیازهای سازمان را برآورده می کنید.
  • شما دارای صلاحیت و آموزش عالی هستید.
  • شما تجربه و مهارت های مناسب را دارید.
  • که شما سطح حرفه ای برای این کار را دارید.

رزومه کاری خوب چقدر باید طولانی باشد؟

هیچ طول مجموعه ای برای رزومه وجود ندارد ؛ رزومه متفاوت است و به تجربه و آموزش شما بستگی دارد.اگر قبلا کار نکرده اید، یک یا دو صفحه بهتر است، اما اگر شما تحصیلات زیادی دارید و کار می کنید، سه صفحه خوب است. اطمینان حاصل کنید که رزومه کاری خود را از دست ندهید ؛ اگر رزومه شما تنها یک صفحه باشد، تا زمانی که به خوبی ارائه شود، ممکن است نتایج بهتر از یک رزومه دو صفحه ای پر از اطلاعات غیر ضروری دریافت شود.

نحوه نگارش و نوشتن رزومه کاری خوب

چگونه باید رزومه خود را سازمان داده شده و منظم بنویسم؟ نوشتن رزومه کاری خوب:

به طور کلی همیشه این اطلاعات را در رزومه خود به این ترتیب نشان می دهد:

  1. جزئیات تماس
  2. شروع متن
  3. فهرست مهارت های کلیدی
  4. فهرست مهارت های فنی / نرم افزاری
  5. مشخصات شخصی / بررسی حرفه ای
  6. مدارک تحصیلی
  7. تاریخ اشتغال / داوطلبانه / محل کار
  8. منابع / داوران

مهمترین مسئله این است که ابتدا اطلاعات مفیدی را بدست آوریم ؛ به عنوان مثال، اگر تاریخ تحصیل شما به طور خاص به کار خاصی مربوط نیست، آن را در انتهای رزومه خود قرار دهید، پشت اطلاعاتی که مربوط به کار است.

روش درست نوشتن یک رزومه کاری خوب

نوشتن رزومه کاری خوب: آیا باید رزومه خود را برای هر برنامه تغییر دهم؟

شما باید رزومه کاری خود را به هر برنامه کاری اختصاص دهید تا آن را به شرایط خاص شغل مورد نظرتان واگذار کند.شما ممکن است نیاز به تغییر زیادی نداشته باشید، اما لازم است مطمئن شوید که بیانیه اولیه، مهارت های کلیدی و ویژگی های شخصی شما به نیازهای نقش بر اساس آگهی شغل (اگر آن وجود دارد) هماهنگ و مربوط باشد.شما همچنین رزومه کاری خود را برای نشان دادن اینکه چگونه تجربه کارتان به طور خاص با نیازهای شغلی که برای شما درخواست می کنید، نشان می دهد.

طریقه نوشتن رزومه کاری خوب به چه شکل است؟

چطور رزومه کاری خود را  به روش حرفه ای و خیلی خوب طراحی کنید:

راه هایی که می توانید رزومه کاری خود را مطابق با نیازهای خود قرار دهید ،عبارتند از:

با استفاده از بیانیه ابتدایی خود برای پیوند دادن تجربه و آموزش به سازمان و الزامات کار:

ابتدا مهارت های کلیدی مرتبط خود را به لیست اضافه کنید ؛ از جمله نمونه هایی از دستاوردهای مطابق با الزامات آگهی شغلی.

راه نوشتن و طراحی یک رزومه کاری خوب و درست

از جمله کلمات کلیدی و عبارات مرتبط به طور خاص در طول رزومه خود که رزومه شما باید شامل موارد زیر باشد:

جزئیات تماس:

اطمینان حاصل کنید که نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و شماره تماس در رزومه خود را وارد کنید.شما مجبور نیستید آدرس خانه خود را وارد کنید، هرچند ممکن است بعضی از شرایط در هنگام انجام این کار یک ایده خوب باشد ؛ اطلاعات تماس خود را در بالای رزومه خود وارد نکنید.

نرم افزار استخدام گاهی اوقات در خواندن اطلاعات در بالا یا پائین مشکل دارد ؛ شما می توانید اطلاعات تماس خود را در پایین صفحه رزومه خود قرار دهید.

متن اولیه:

بیانیه و مقدمه :

خلاصه ای از شخصیت و تجارب کاری شما است این باید حدود شش خط طول داشته باشد و در اول شخص بدون مرجع شخصی نوشته شود.بیانیه ابتدایی شما باید با یک جمله درباره اینکه چه کسی هستید و چه چیزی را برای کار به ارمغان می آورید، شروع شود، سپس مهارت ها و ویژگی هایی را که شما را به شغل مورد نظر می رسانند توصیف کنید.

طریقه نوشتن رزومه کاری خوب و قابل قبول

مهارت های کلیدی و نقاط قوت:

رزومه شما باید فهرستی بین 10 تا 15 مهارت باشد که تجربه شما را به شغل مورد نظر مرتبط می کند ؛ آگهی شغلی ممکن است یک لیست از مهارت ها و تجربه “مطلوب” ارائه دهد.لیستی از مهارت ها و نقاط قوت اصلی شما باید به تمام اقلام موجود در لیست “ضروری” و مواردی که ممکن است در فهرست “مطلوب” باشد، پاسخ دهند.هنگام جمع آوری این لیست، به چیزهایی که انجام داده اید یا یاد گرفته اید فکر کنید، به عنوان مثال :

  • مشاغلی که داشته اید.
  • مطالعات شما.
  • هر کاری که انجام داده اید.
  • هر کار داوطلبانه ای که انجام داده اید.

نوشتن کلمات کلیدی خوب در رزومه کاری 

اصول درست برای نوشتن رزومه کاری خوب

مهارت های فنی / نرم افزاری:

این یک لیست کوتاه از نام های نرم افزاری یا فن آوری است که می دانید چگونه از آن استفاده کنید ؛مثالها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • پردازش متن یا نرم افزار صفحه گسترده.
  • برنامه نویسی.
  • ابزارها (به عنوان مثال، ثبت پول نقد، EFTPOS).

ویژگی های شخصی:

اگر تجربه کار زیاد نداشته باشید، لیستی از ویژگی های شخصی می تواند راه دیگری برای نشان دادن این باشد که شما فرد مناسب برای این کار هستید.چیزهایی که می توانید در این بخش ذکر کنید ممکن است شامل مواردی باشد که می توانید نشان دهید که شما قابل اعتماد، صادق، یا سریع هستید تا چیزهای جدید یاد بگیرید.شما می توانید بین سه تا پنج ویژگی شخصی اضافه کنید، اما مطمئن شوید که آنها را به جای مهارت های کلیدی خود قرار ندهید.

نوشتن رزومه کاری خوب با ذکر خصوصیات مناسب کار

تاریخچه آموزشی:

تاریخچه تحصیلی شما فقط باید بالاترین سطح آموزش را نشان دهد.

سابقه استخدام:

هنگام ارائه سابقه اشتغال، با آخرین شغل خود شروع کنید و از آنجا به سمت عقب بروید ؛ عنوان موقعیت و تاریخهایی را که در آنجا کار کرده اید را بنویسید.اگر قبلا کار نکردید، می توانید از موارد دیگر برای نشان دادن تجربه خود از جمله مثالهای زیر استفاده کنید:

  • تجربه کاری که از طریق مدرسه انجام داده اید.
  • قرار دادن کار یا کارآموزی که از طریق دانشگاه یا TAFE انجام داده اید.
  • اگر کار داوطلبانه ای انجام داده اید.

اطمینان حاصل کنید که این دستاوردها و مشاغل مطابق با مهارت های کلیدی و نقاط قوت پیش رو در رزومه شما است.

نوشتن کلمات کلیدی مناسب رزومه کاری خوب در مکان مناسب

مهارت نوشتن رزومه کاری خوب؛ چه چیزی را برای رزومه خود قرار ندهید:

در اینجا چند چیز وجود دارد که در رزومه خود قرار ندهید ؛ فقط اطلاعاتی را ثبت کنید که به شما کمک می کند.

اطلاعات خصوصی:

شما نیازی به ارائه اطلاعات شخصی یا خصوصی در رزومه خود ندارید ؛ از ارائه اطلاعاتی که می تواند در مورد شما به عنوان یک کارمند بالقوه استفاده شود، هیچ مزیتی به دست نمی آورد.

رزومه شما لازم نیست شامل موارد زیر باشد:

  • تاریخ تولد شما
  • جنسیت شما
  • نشانی شما
  • هر گونه بیماری یا معلولیت
  • وضعیت سلامتی شما

اشتباهات رایج در نوشتن رزومه کاری خوب

خطاهای تایپ یا واقعی:

ارسال یک رزومه یا نامه همراه با اشتباهات املایی شما را تضمین خواهد کرد که مصاحبه ای دریافت نکنید.قبل از ارسال آن باید رزومه خود را چک کنید، اما همچنین باید شخص دیگری آن را بخواند برای اشتباهاتی که ممکن است از دست داده باشید و آنها را بررسی کند ؛

همه چیز را که در رزومه خود وارد کرده اید، بررسی کنید.اگر نام شرکت را ذکر کنید، حتما مطمئن شوید که این کار درست انجام داده اید. اگر نام مکانهایی را که قبلا کار کرده اید ذکر کنید، مطمئن شوید که این حق را دارید ؛ شما همچنین باید در نظر بگیرید که رزومه تان توسط شخص حرفه ای مورد بررسی قرار گیرد.

تصاویر و گرافیک:

عکس را در رزومه خود وارد نکنید. تصاویری که توسط استخدام کنندگان و متخصصان منابع انسانی مورد تمجید قرار نمیگیرند، می توانند مشکلات را با نرم افزار استخدام ایجاد کنند.

نوشتن رزومه کاری خوب و قرار دادن عکس در آن

محتوا در سربرگ:

بسیاری از رزومه تنها نام متقاضی و جزئیات تماس در سربرگ سند را مشخص می کند ؛ برخی از نرم افزار های استخدام قادر به خواندن اطلاعات در سربرگ ها و پاورقی ها نیستند.

قالب بندی فانتزی:

به فونت ها و فرمت های آسان برای خواندن توجه کنید ؛ بررسی رزومه شما آسان تر می شود. همچنین به این معنی است که هر نرم افزار استخدام به راحتی می تواند اطلاعات را بخواند.فونت های خوب برای استفاده عبارتند از:وردانا ؛ آریال ؛ گوتیک قرن ؛ کالیبری

از بخش های بزرگ استفاده نکنید :از یک قلم 10 یا 11 نقطه برای محتوای اصلی خود و حداکثر 12 یا 14 نقطه برای سربرگ استفاده کنید.

اطلاعات در جداول:

برخی از نمونه های رزومه، اطلاعاتی را در جداول برای کمک به طرح ارائه می کنند، اما برخی از نرم افزار های استخدام قادر به خواندن جداول نیستند ؛ رزومه شما فقط باید با استفاده از خطوط و قالب بندی ساده (مانند تنظیم چندین ستون در سراسر صفحه) فرمت شود.

نسخه های PDF رزومه کاری شما :

برخی از نرم افزار های استخدام قادر به خواندن پی دی اف نیستند مگر اینکه یک آگهی شغلی به طور خاص برای ارائه رزومه خود به عنوان یک pdf باشد، همیشه باید رزومه خود را در فرمت کلمه (.doc یا .docx) ارسال کنید.

بررسی رزومه شما:

داشتن یک شخص دیگر برای بررسی رزومه بسیار مهم است ؛ اطمینان حاصل کنید که از کسی استفاده کنید که واقعا به شما می گوید که فکر می کند چیزی درست نیست.

افرادی که می توانید بپرسید ،عبارتند از:همکاران ، کارفرمایان سابق ، معلمان ، مشاوران شغلی ، والدین یا سرپرستان شما

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسه نوشته: 2978

درباره موتور رندر V-Ray

0 بازدید 0 دیدگاه
V-ray نرم‌افزار کاربردی برای ارائه‌ی تصویر کامپیوتری است که توسط...

نگارش یک رزومه خوب

0 بازدید 0 دیدگاه
در نوشتن رزومه های کاری حرفه ای نکاتی هست که...
چگونه متریال های کرونا را به ویری و متریال های...